torsdag 12. mars 2009

Blogging og selvtillit

Etter noen oppmuntrende samtaler med kolleger og inspirerende lesing i de bloggene jeg følger har jeg bestemt meg for å gi denne bloggen et ordentlig løft. Slevtillitten er ikke helt på topp når det gjelder å blogge min digitale lærerhverdag - eller eventuelt et fravær av sådan. Men jeg bør vel slutte å sammenligne meg med dem som liger en 12-15 hestelengder foran?

Skoleåret 08/09 er ca 3/4 ferdig og jeg er faktisk ganske stolt over hva vi i klassen har fått til så langt:

Fra utgangspunktet 0 (=0 kompetanse innen nedenstående område) har vi nå oppnådd:
  • 100% deltagelse på itslearning i klassen
  • en kultur for å sjekke meldinger i itslearning flere dager i uka
  • et svært oppegående diskusjonsforum der elevene diskuterer læring, læringsstrategier og annet faglig relevant stoff
  • alle elevene kan lage en basic ppt-presentasjon
  • de fleste elevene kan lage en glogster
  • de fleste elevene kan legge inn enkle formler i excel
  • mange elever har begynt å finne andre web2.0 - løsninger for å løse faglige problemstillinger
  • flere kolleger begynner å bli interessert i hvordan jeg jobber og tenker om digital læring
  • jeg holder internkurs i bruk av itslearning
  • jeg har begynt å følge blogger og lærer nytt hver dag om f eks vurdering, oppgavevinklinger og digital læring
Et ikke så allerverst utgangspunkt for å begyne å dele noen av mine tanker om læring i skolen.

Ingen kommentarer: